روایتی از یک اتهام زنی بی اساس به ایران

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پنج شنبه هفتم مردادماه رسانه‌ها گزارش دادند که یک نفتکش متعلق به رژیم صهیونیستی در نزدیکی عمان هدف حمله توسط یک پهپاد قرار گرفت که در اثر آن دو تن از خدمه کشتی، شامل یک بریتانیایی و یک رومانیایی جان خود را از دست دادند. این حادثه در شمال شرقی جزیره «مصیره» عمان اتفاق افتاد. این جزیره در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسقط، پایتخت عمان قرار دارد.

مقامات رژیم صهیونیستی، انگلیس و آمریکا در ادعا‌هایی بدون ارائه هیچ گونه مدرکی، ایران را متهم به دست داشتن در این حادثه کرده و می‌گویند که حمله کار ایران بوده است.

ایران در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی‌کند
دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای درباره هدف قرار گرفتن یک کشتی صهیونیستی در سواحل عمان، گفت: انگلیس این حمله غیرقانونی و بی رحمانه به یک کشتی تجاری در سواحل عمان که به کشته شدن یک شهروند انگلیسی و رومانیایی منجر شد را محکوم می‌کند. این حمله عمدی، هدف‌مند و تخطی آشکار از قوانین بین‌المللی بوده است. ارزیابی‌های انگلیس به این نتیجه رسیده که به احتمال زیاد، ایران بوده است. ایران باید چنین حملاتی را متوقف کند و کشتی‌ها باید بتوانند آزادانه و مطابق قوانین بین المللی دریانوردی کنند.

ادعا‌های وزیر خارجه انگلیس درباره نقش ایران در حمله به این کشتی در حالی مطرح می‌شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در آخرین نشست خبری خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا نسبت به ایران درباره دست داشتن تهران در حمله به نفت کش صهیونیستی و تلاش این رژیم برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت که موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن‌های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *